La Patronal Catalana de la Distribució d’Automoció FECAVEM recopila i informa del mercat del VO a la seva web, amb dades procedents de MSI Sistemes d’Intel·ligència de mercat, de les patronals nacionals GANVAM i FACONAUTO i del seu partner Coches.net.
Automòbils de turisme
Operacions acumulades en l’exercici
Fins al mes d’agost, el mercat català d’automòbils de turisme català tanca amb un 1,7% de creixement lleugerament per sobre que l’any anterior, mentre que a España està en un +4,5%, segons reflecteixen les dades facilitades per la Dirección General de Tráfico y Marketing System Iberia.
A principis d’any vam preveure un creixement del 3,9% a Catalunya, de manera que estem ara mateix per sota del previst. Ens situem en aquests moments per sota de la previsió que vam fer a primers d’any lleugerament per sobre de la previsió inicial, encara que el mes d’agost ha perdut força.
Operacions del darrer mes
El mercat català d’automòbils de turisme català se situa un -0,1% respecte a l’any anterior, mentre que Espanya se situa en un -0,7%.
A la província de Barcelona, el mercat evoluciona positivament amb un creixement del 3%.
A Catalunya es formalitzen més del doble d’operacions d’usats per un de nou
Si a Espanya es formalitzen en còmput anual 1,8 operacions d’ocasió per un de nou, aquesta proporció a Catalunya és de 2,2, doncs s’ha formalitzat 186.956 operacions en el mercat de turismes usats per un total de 86.525 en matriculacions.
Motoritzacions de turismes a Catalunya
Segons dades de la Dirección General de Tráfico y Marketing System Iberia, l’escenari és molt diferent si s’analitza el VO amb totes les franges d’edat o fins a 5 anys d’antiguitat.
En el primer cas, lidera la benzina amb un 44%, seguit del dièsel amb un 41%, acumulant un 85% de les operacions, amb una presència residual dels vehicles electrificats.
En els vehicles entre 0 a 5 anys, la benzina lidera les motoritzacions i representa el 47% i la presència del dièsel es redueix substancialment, quedant en un 13,5%. Les motoritzacions estan en aquesta franja molt repartides, guanyant clarament terreny la hibridació i l’elèctric.
La presència del vehicle elèctric creix de manera sostinguda en els darrers anys, representant el 5% de les operacions totals. Els vehicles elèctrics (BEV) es troben bàsicament en el segment de fins quatre anys d’antiguitat i guanyen presència en l’usat.
Els motors dièsels usats perden presència a poc a poc
La tendència es consolida i cada vegada més, la presència del dièsel recula en favor de la benzina, els híbrids i l’elèctric, de forma especial en les operacions que gestionen els concessionaris.
Per franges d’edat
Més de la meitat d’operacions de turismes corresponen a turismes de més de 10 anys. És preocupant que més de la meitat d’operacions de turismes superi els 10 anys i que la mitjana d’antiguitat del parc automobilístic es situa en un 14,7 anys.
L’antiguitat del parc mòbil posa en relleu la necessitat d’un estímul per als vehicles d’ocasió.
La dada anterior de mitjana del parc de 14,7 anys posa en relleu la necessària renovació del parc. Les entitats del sector de la distribució encapçalades per Fecavem i les associacions Faconauto i Ganvam, demanen conjuntament un pla d’incentius a la compra que ja operen a nombroses comunitats autònomes.
El VO és clau en la renovació del parc mòbil
El mercat del VO és una opció de compra amb molta acceptació en tractar-se d’una alternativa que s’adapta a les necessitats de mobilitat generals i els recursos que vol destinar a la compra del seu vehicle.
El VO és una alternativa realista per als compradors
Tant per preu com per disponibilitat, el VO és una alternativa vàlida per a molts compradors i una alternativa a la compra o subscripció de vehicles nous.
Vehicles comercials lleugers
Operacions acumulades en l’exercici
El mercat català supera en un 4% les operacions de l’any anterior. La demanda de vehicles comercials lleugers manté una evolució positiva acumulada.
Tancament del darrer mes
El mercat català baixa un -2,4% mensual, mentre el mercat estatal puja un 2,2%.
La motocicleta i el ciclomotor
La venda directa entre particulars és majoritària de forma aclaparadora. Els vehicles transferits es fan sense la intervenció d’un professional que el recondiciona per a la seva venda i li atorga una garantia. La formalització de la venda d’empresa a particular està per sota del 10% de la venda entre particulars.