Skip links

“El focus s’ha de centrar en l’electrificació”

El saló internacional Automobile Barcelona ha estat aquest darrer mes —i potser per tot l’any 2025— l’aparador de l’automoció del nostre país. Ha estat un punt de trobada sectorial i un espai físic on s’ha concentrat l’àmplia oferta d’automòbils de turisme nous. Durant dos caps de setmana, el focus mediàtic s’ha situat al recinte firal de Montjuïc, i els expositors hi han presentat les seves novetats davant d’un públic interessat en el sector.

Ha estat una oportunitat oberta a tothom, tot i que només alguns l’han aprofitada. Per als que sí, Automobile Barcelona ha estat el tret de sortida per a marques que actualment no tenen presència, o en tenen poca, en el nostre mercat. Han vingut per fer-se un lloc tant al mercat nacional com a l’europeu. Algunes marques amb presència consolidada també hi han participat, confiant a estar al centre del focus mediàtic i a captar nous clients entre els visitants.

Fora del focus ha quedat una gran part de la quota de mercat, segurament per diversos motius i consideracions. El cas és que, en la foto de família del sector que s’ha pres a Barcelona, al recinte firal de Montjuïc, no hi han aparegut. He de fer una menció especial al sector de la motocicleta, que no es va sumar a aquesta darrera edició. A l’estand de Fecavem vam exposar una motocicleta elèctrica i vaig comprovar l’interès que desperten les dues rodes. Però va ser l’excepció.

Des del Gremi del Motor i la Mobilitat Lliure i Fecavem, ens vam sumar a la gran festa amb un espai generós, gràcies al suport inestimable de CaixaBank Payments & Consumer, Repsol, l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, així com de les patronals Ganvam i Faconauto. Ens vam sumar per potenciar el paper del vehicle elèctric amb la campanya Electrifica’t. I és que la distribució i el comerç que agrupem segueixen les petjades marcada per la normativa i la indústria del sector.

Certament, les motoritzacions actuals són molt variades i totes elles molt competitives, però només cal observar les tendències de matriculacions mensuals i l’oferta creixent de vehicles electrificats per entendre que el focus s’ha de centrar en l’electrificació.